En unik tilgang er dét vi gør bedst.

Hos STU ROSA ser vi den unges livssituation som en relevant faktor i vores daglige samarbejde med den unge. Vores unikke tilgang tager afsæt i fire psykologiske akser, hvor kernen er at se den unge i en fællesskabende, holistisk kontekst. Dette opnår vi ved at benytte ROSA:

R = Ressource

Fokus på den unges individuelle ressourcer

Ressourcer og kompetencer er et nøgleord for os. Hos STU ROSA arbejder vi målrettet med den unge, for at afdække hvilke kompetencer dette kunne være, med fokus arbejdsmarkedet eller videreuddannelse for øje. Vi har tilpasset dagligdagen, så der altid er mulighed for at den unge kan styrke sine kompetencer og arbejde mere fokuseret med f.eks. deres særinteresser.

O = Opportunity

Fokus på den unges mange muligheder

Hos STU ROSA tænker vi kreativt for at se muligheder frem for begrænsninger. De erfaringer den unge får med fra STU ROSA, forstærker den unges muligheder for at indgå på arbejdsmarkedet, eller en videregåendeuddannelse. Den unge er et individ med forskellige forudsætninger, og vi tænker altid ud af boksen, så vi kan give dem de bedste muligheder.

S = Success

Fokus på at give den unge successoplevelser

Success er et nøgleord på STU ROSA. Succes kan være, at blive en del af et fællesskab, udvikle sig fagligt, personligt og socialt. Hos STU ROSA er læringsstrategierne tilpasset hver enkelt. Det giver bedre mulighederne for at den unge får succesoplevelser med i baggagen.

A = Action

Fokus på handling omkring den unges udvikling

Hos STU ROSA arbejder vi med begrebet „aktiv handling‟. Den unge vil opleve handling som en solid støtte, både til personlige og projektrelaterede ønsker. Når vi viser „aktiv handling‟ over for den unge, oplever vi et større engagement, når den unge selv står over for vigtige beslutninger.

STU – ROSA

Det siger forældre og elever